Rok Caritas

Caritas gnieźnieńska otrzymała ISO

Caritas Archidiecezji Gnieźnieńskiej

W dniu 31 marca Caritas Archidiecezji Gnieźnieńskiej podczas uroczystej Gali w Teatrze im. Aleksandra Fredry otrzymała Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000.

W dniu 31 marca Caritas Archidiecezji Gnieźnieńskiej podczas uroczystej Gali w Teatrze im. Aleksandra Fredry otrzymała Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000.

Certyfikat został wręczony przez Dagmarę Żygowską - Dyrektora Branży Systems and Services Certifications SGS Księdzu Jackowi Dzielowi - Dyrektorowi Caritas Archidiecezji Gnieźnieńskiej.

Gala była prowadzona przez znaną prezenterkę TVP Ewę Siwicką. Uroczystości rozpoczęły się od przedstawienia działalności placówek charytatywnych funkcjonujących na terenie archidiecezji. Następnie, po oficjalnym przekazaniu certyfikatu, zaproszeni goście złożyli gratulacje. Przemówienia wygłosili m.in. Ksiądz Arcybiskup Henryk Józef Muszyński - Metropolita Gnieźnieński oraz Krzysztof Michałkiewicz - Minister Pracy i Polityki Społecznej. W trakcie trwania uroczystości nadeszła wiadomość o otrzymaniu listu gratulacyjnego od Kazimierza Marcinkiewicza - Prezesa Rady Ministrów, który w imieniu Premiera odczytała Hanna Wujkowska - Doradca Prezesa Rady Ministrów ds. Rodziny.

Podczas Gali Ks. Jacek Dziel otrzymał także odznakę honorową “Za zasługi dla Województwa Wielkopolskiego”, którą wręczył mu Przemysław Piasta - Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego.

Uroczystości zakończyły się koncertem Grupy Poznańskiego Wielbienia.

Czym jest ISO?

Najpopularniejszym standardem zarządzania według ISO jest obecnie system zarządzania jakością oparty o założenia normy ISO 9001:2000.

System Zarządzania Jakością ISO 9001:2000 dzięki nowemu spojrzeniu na procesy zarządzania jest w stanie znacząco poprawić efektywność zarządzania w firmie a z drugiej strony doskonale dopasowuje się do istniejących już, wypracowanych przez firmę sposobów postępowania.

System ten powinien opierać się o jasno zdefiniowane mierzalne cele związane np. z jakością produktów/usług czy też rozwojem firmy.

Norma ISO 9001:2000 formułuje między innymi osiem zasad, które należy spełnić, aby osiągnąć założone cele:
- Koncentracja na kliencie
- Odpowiedzialność kierownictwa
- Zaangażowanie ludzi
- Podejście procesowe
- Podejście systemowe do zarządzania
- Ciągłe doskonalenie
- Opieranie się na faktach w podejmowaniu decyzji
- Wzajemne korzystne powiązania dostawców.

System Zarządzania Jakością jest jednym z wielu istniejących koncepcji zarządzania organizacją. Wyróżnia się jednak tym, że jest najpopularniejszym systemem na świecie (także w Polsce), systematycznie rozwijanym i udoskonalanym przez ISO, niezależnym od typu organizacji jak i jej działalności oraz co najważniejsze, jednoznacznie i przejrzyście skodyfikowanym.