Rok Caritas

Caritas Diecezji Bielsko-Żywieckiej

Adres:
Telefon:
Fax:
E-mail:
Strona internetowa:
ul. Żerowskiego 5A, 43-300 Bielsko-Biała
+48 33 8191203, +48 33 8190617
+48 33 8191203
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
www.caritas.bielsko.pl

REGON:
NIP:
040038595
5471902638

Dyrektor:
Zastępca dyrektora:
ks. Robert Kasprowski
ks. Ignacy Czader

Konto bankowe PLN: 59 1160 2202 0000 0000 3267 2737

Dziecko sercem rodziny

Caritas Diecezji Bielsko-Żywieckiej

Wtorek, 25 Listopada 2014 14:23

Caritas Diecezji Bielsko-Żywieckiej rozpoczyna kampanię Wigilijnego Dzieła Pomocy Dzieciom, która w tym roku będzie przebiegać pod hasłem „Dziecko sercem rodziny”. Nawiązuje ono do rozpoczynającego się Roku Rodziny, ogłoszonego przez Caritas Polska.

Caritas Diecezji Bielsko-Żywieckiej przygotowała w tym roku 95 tys. małych i dużych świec. Będą one dostępne w parafiach Diecezji Bielsko-Żywieckiej począwszy od pierwszej niedzieli adwentu 30 listopada br.

W tym roku organizowana jest  już 21. edycja kampanii tej kampanii społecznej, której pomysłodawcą jest Caritas Polska. Uczestniczą w niej obok Caritas Kościoła Rzymskokatolickiego, Diakonia Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w RP, Metropolitalny Ośrodek Miłosierdzia ELEOS Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego oraz Diakonia Kościoła Ewangelicko-Reformowanego w RP.
Kampania polega na rozprowadzaniu świec, które w Wigilię Bożego Narodzenia zapalane są na polskich stołach na znak solidarności z najbardziej potrzebującymi w Polsce i na świecie. W ubiegłym roku Caritas, Diakonia i Eleos rozprowadziły blisko 3 miliony wigilijnych świec.

Wpływy uzyskane z Wigilijnego Dzieła Pomocy Dzieciom przeznaczone są na całoroczne dożywianie tysięcy dzieci w szkołach i świetlicach, na pomoc edukacyjną oraz letni wypoczynek. Caritas przeznacza też 10 groszy z każdej świecy na pomoc dzieciom z zagranicy.

Do kampanii można dołączyć również wysyłając SMS o treści POMAGAM na numer 72052 (koszt 2,46 z VAT). Patronem medialnym kampanii jest również Tygodnik Niedziela.

   

Strona 3 z 30