Caritas Diecezji Bielsko-Żywieckiej
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: |
ul. Żerowskiego 5A, 43-300 Bielsko-Biała +48 33 8191203, +48 33 8190617 +48 33 8191203 Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. www.caritas.bielsko.pl |
REGON: NIP: |
040038595 5471902638 |
Dyrektor: Zastępca dyrektora: |
ks. Robert Kasprowski ks. Ignacy Czader |
Konto bankowe PLN: | 59 1160 2202 0000 0000 3267 2737 |
Dziecko sercem rodziny
Caritas Diecezji Bielsko-Żywieckiej
Wtorek, 25 Listopada 2014 14:23
Caritas Diecezji Bielsko-Żywieckiej rozpoczyna kampanię Wigilijnego Dzieła Pomocy Dzieciom, która w tym roku będzie przebiegać pod hasłem „Dziecko sercem rodziny”. Nawiązuje ono do rozpoczynającego się Roku Rodziny, ogłoszonego przez Caritas Polska.
Caritas Diecezji Bielsko-Żywieckiej przygotowała w tym roku 95 tys. małych i dużych świec. Będą one dostępne w parafiach Diecezji Bielsko-Żywieckiej począwszy od pierwszej niedzieli adwentu 30 listopada br.
W tym roku organizowana jest już 21. edycja kampanii tej kampanii społecznej, której pomysłodawcą jest Caritas Polska. Uczestniczą w niej obok Caritas Kościoła Rzymskokatolickiego, Diakonia Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w RP, Metropolitalny Ośrodek Miłosierdzia ELEOS Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego oraz Diakonia Kościoła Ewangelicko-Reformowanego w RP.
Kampania polega na rozprowadzaniu świec, które w Wigilię Bożego Narodzenia zapalane są na polskich stołach na znak solidarności z najbardziej potrzebującymi w Polsce i na świecie. W ubiegłym roku Caritas, Diakonia i Eleos rozprowadziły blisko 3 miliony wigilijnych świec.
Wpływy uzyskane z Wigilijnego Dzieła Pomocy Dzieciom przeznaczone są na całoroczne dożywianie tysięcy dzieci w szkołach i świetlicach, na pomoc edukacyjną oraz letni wypoczynek. Caritas przeznacza też 10 groszy z każdej świecy na pomoc dzieciom z zagranicy.
Do kampanii można dołączyć również wysyłając SMS o treści POMAGAM na numer 72052 (koszt 2,46 z VAT). Patronem medialnym kampanii jest również Tygodnik Niedziela.
Więcej artykułów…
Strona 3 z 30