Radom: po wakacyjnej przerwie wznowiła działalność "Linii Braterskich Serc"
Czwartek, 13 Września 2001 20:00
Po wakacyjnej przerwie wznowiła działalność "Linii Braterskich Serc", czyli radomski telefonu zaufania.Po wakacyjnej przerwie wznowiła działalność “Linii Braterskich Serc”, czyli radomski telefonu zaufania. “Linia…” działa pod bezpłatnym numerem telefonu: 0800-311-800, funkcjonuje przy radomskiej Caritas i czynna jest codziennie, od poniedziałku do soboty, w godzinach od 18.00 do 22.00. “Linia…” powstała z inicjatywy miejscowego biskupa Jana Chrapka w odpowiedzi na pogarszającą się sytuację społeczną i ekonomiczną na terenie diecezji radomskiej.
Dyżury w “Linii Braterskich Serc” pełnią wolontariusze. Ich liczba ciągle rośnie i przekroczyła już 143 osób. Są to ludzie kompetentni w swoich specjalnościach. Co miesiąc odbywają się spotkania formacyjne, które pomagają pogłębiać umiejętności z zakresu rozumienia człowieka w kryzysie oraz w zakresie komunikacji międzyludzkiej. Od lutego br. codziennie dyżur podejmuje także specjalista z zakresu alkoholizmu i narkomanii, gdyż tego typu problemy pojawiają się najczęściej, a jednocześnie są podłożem innych problemów, np. kryzysu małżeńskiego, trudności wychowawczych, bezrobocia, problemów prawnych. Dyrektorem “Linii Braterskich Serc” jest ks. dr Marek Dziewiecki, psycholog i prodziekan Wydziału Teologicznego w Radomiu Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Opracował on koncepcję telefonu zaufania, w którym porad udzielają różne środowiska według następującego klucza: poniedziałki - księża, wtorki - katecheci i pedagodzy, środy - poradnictwo rodzinne, czwartki - psycholodzy i terapeuci, piątki - policja i prawnicy, soboty - specjaliści od problemów alkoholowych i narkomanii. Sekretarzem “Linii Braterskich Serc” jest ks. Hubert Czuma, który codziennie obecny jest w siedzibie telefonu.
“Linia Braterskich Serc” dysponuje trzema niezależnymi kabinami telefonicznymi. Z tego względu mogą dzwonić do telefonu zaufania jednocześnie trzy osoby. W ciągu pierwszego roku udzielono ponad 2100 trwających 30 minut i dłużej porad oraz interwencji kryzysowych