Rok Caritas

Radom: po wakacyjnej przerwie wznowiła działalność "Linii Braterskich Serc"

Caritas Diecezji Radomskiej

Po wakacyjnej przerwie wznowiła działalność "Linii Braterskich Serc", czyli radomski telefonu zaufania.

Po wakacyjnej przerwie wznowiła działalność “Linii Braterskich Serc”, czyli radomski telefonu zaufania. “Linia…” działa pod bezpłatnym numerem telefonu: 0800-311-800, funkcjonuje przy radomskiej Caritas i czynna jest codziennie, od poniedziałku do soboty, w godzinach od 18.00 do 22.00. “Linia…” powstała z inicjatywy miejscowego biskupa Jana Chrapka w odpowiedzi na pogarszającą się sytuację społeczną i ekonomiczną na terenie diecezji radomskiej.

Dyżury w “Linii Braterskich Serc” pełnią wolontariusze. Ich liczba ciągle rośnie i przekroczyła już 143 osób. Są to ludzie kompetentni w swoich specjalnościach. Co miesiąc odbywają się spotkania formacyjne, które pomagają pogłębiać umiejętności z zakresu rozumienia człowieka w kryzysie oraz w zakresie komunikacji międzyludzkiej. Od lutego br. codziennie dyżur podejmuje także specjalista z zakresu alkoholizmu i narkomanii, gdyż tego typu problemy pojawiają się najczęściej, a jednocześnie są podłożem innych problemów, np. kryzysu małżeńskiego, trudności wychowawczych, bezrobocia, problemów prawnych. Dyrektorem “Linii Braterskich Serc” jest ks. dr Marek Dziewiecki, psycholog i prodziekan Wydziału Teologicznego w Radomiu Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Opracował on koncepcję telefonu zaufania, w którym porad udzielają różne środowiska według następującego klucza: poniedziałki - księża, wtorki - katecheci i pedagodzy, środy - poradnictwo rodzinne, czwartki - psycholodzy i terapeuci, piątki - policja i prawnicy, soboty - specjaliści od problemów alkoholowych i narkomanii. Sekretarzem “Linii Braterskich Serc” jest ks. Hubert Czuma, który codziennie obecny jest w siedzibie telefonu.

“Linia Braterskich Serc” dysponuje trzema niezależnymi kabinami telefonicznymi. Z tego względu mogą dzwonić do telefonu zaufania jednocześnie trzy osoby. W ciągu pierwszego roku udzielono ponad 2100 trwających 30 minut i dłużej porad oraz interwencji kryzysowych